torsdag 20 december 2012

- märklig onsdag...

eller den började lite märkligt i alla fall...
(och detta törs jag skriva bara för att jag vet att den personen som ringde inte läser min blogg...)
Fick ett telefonsamtal när jag kom till jobbet...
- Hej det är MF
- Hej, såg att du sökt mig...
- Jo jag lovade ju att påminna dig dagen innan... (MF)
- jaha, påminna mig om vad.... (min hjärna gick för högtryck)
- Intervjun vi skulle göra imorgon, jag möter dig 11.40 (MF)
- jahaaaaaa. (och det måste ha hörts att jag hade absolut noll koll vad MF pratade om)
- Det är bra om du inte har på dig ngt randigt eller rutigt- blir så märkligt i kameran
- jaha ok... jag kände att jag var högröd i ansiktet...
Var och när hade jag lovat att ställa upp på en intervju- och om vad.....
Jag har absolut inte en susning.... (det lär ju handla om jobbet- och då kan jag klara mig :-D

Berättade det för M&M som jobbade samtidigt
- Aha, säger M1, ska du vara med på TV imorgon...
Ja, morgondagen lär bli spännande - det enda jag vet är jag inte ska ha på mig ngt rutigt eller randigt.- för det blir så märkligt i kameran.......


snodde helt fräckt en bild av glada Ellen från Louise blogg...
Den hunden verkar alltid vara glad ( och galen) som en normal mops med andra ord...
............
Kvällen har ägnats och långa & roliga (hund-) telefonsamtal- från allra längst ner i söder till ganska långt i norr ( med en sväng inåt landet ) & så passade jag på att väcka upp våra vänner i öst ;-)
Hundar med eller utan problem kan man prata om hur länge som helst.... 
fick en fråga om jag xtraknäcker som telefonförsäljare på fritiden- det gör jag alltså inte....

ps. en av favoritsönerna ställde till det för mig genom att "råka" byta simkort och skal på min privata mobil och jobbmobilen....
Jag undrade varför alla helt plötsligt började ringa på jobbtelefonen....istället för på den "vanliga"
- och jag hade noll koll på vilken "röst" jag skulle svara med när det ringde-

Nu är ordningen återställd... och jobbphonen har sitt skal, kontakter & simkort och min egna ser ut precis som den brukade...
- tur att man är så himla flexibel :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar