lördag 14 januari 2012

Fredag den 13

Glömde faktiskt att det var fredag den 13- ända till fredagen nästan var över
- så jag klarade mig från missöden ;-)
Vi (kamrat H) hade missat att hämta posten igår -
så morgontidningen fick sällskap av ett paket till Saga
och woaw
Hjalmars matte Katrin hade insett precis vilken brud Saga kommer att bli
och ända från Australien kom hennes nya outfit.
( Iris mannekängade.... hur läckert som helst- men batteriet i kameran lyste rött-
gör ett nytt försök imorgon - med laddat batteri)
Kamrat H sa med emfas
- ALDRIG- jag kommer aldrig att ens hålla i kopplet utanför dörren
No way- ingen ide att du ens försöker....
(vi får väl se :-D)
Cerisrosa med kanter av leopardmönstrad fleece- och matchande koppel
- Saga blir nog ingen bruksmops-

Det blev ett 13 timmars pass på jobbet-
befarade ju att det fanns en del att ta igen...
å´andra sidan får jag ha helgen "ledig" ( eller fri från jobbet i alla fall)
Inser att mitt "sociala jag" varit ledig ett tag- så imorgon blir det "möte"

Och som vanligt
5 tomma hundbäddar ligger på golvet
här gillar vi att trycka ihop oss.....


ps. Läste om en doktorsavhandling ( baserad på 5 års djurstudier) som visat att det fanns ett tydligt samband mellan alkohol (etanol) och minskad reumatisk inflammation.
Etanol gjorde cellerna "slöa" och försämrade deras förmåga att migrera ut till leden och orsaka skada.
I hjärnan finns glutamatreceptorer (!) som spelar roll för inflammationer- och det visade sig att etanolet blockerade dessa receptorer- och alltså lindrade inflammationerna
Voila
alltid kul när forskningen bevisat ngt som många känt till länge :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar