lördag 18 december 2010

-du glömmer väl inte

att sopa bron...
sa ha uppmuntrande från södra delen av Sverige
- sopa.... här handlar det om att i bästa fall skotta fram bron
under allt det vita finns det möjligtvis en bro, och en väg ut...















Jag hade gjort det lätt för mig under dagen och släppt ut hundarna via altandörren-
där det fortfarande gick att ta sig ut...
Och jag hade vissa föraningar om att det inte såg allt för optimistiskt ut vid bilarna-
en av dom skulle ju ut för att hämta Petter & Emelie från flyget
men skam den som ger sig
på med varmaste overallen och långskaftade stövlar
- men shit
snön gick långt över stövelskaften redan på bron
överhänget från taket nådde nästan marken
och bilarna-
det var bara att glömma-
jag kunde inte ens ta mig fram till dom....
(så hur någon överhuvudtaget ska kunna ta sig fram till dörren blir en spännande fråga för morgondagen)
Petter & Emelie får ta taxi från Kallax
sen får vi väl med gemensamma krafter försöka få fram snöslungan
(man kanske kan dra den på en pulka)
och precis som ifjol så åker Petter på att skotta ;-)
- välkommen till Norrbotten-
min insats brukar bestå i att fixa kaffe efteråt....
så det där med att "skotta rent på bron"
det kan han ju fortsätta att fundera på där nere i Skåne.
Det har i alla fall slutat snöa så det kan ju hända att plogbilen kan köra en runda-
ikväll var det några decimeter snö kvar på vägen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar